Wednesday, June 29, 2011

Life Soul

Bismillahirrahmanirrahim...

Don’t tell anything you don’t do it
Don’t tell anything you can not stand alone
Don’t tell anything all are wrong condition
Don’t tell anything…2x

Allah hanya bergantung pada
prasangka hambaNya
KepadaNya

My friend…
Life is once only
It will not come back anymore
Silence never to change everything
Wake up…wake up!
Don’t give up

Allah hanya bergantung pada
prasangka hambaNya
KepadaNya

Allah is only stand
My prediction to Allah
We want what to be
We make decision not any one

Life Soul - Maidany






Firman Allah dalam hadis Qudsi,
"Jikalau seseorang hamba itu mendekatkan dirinya kepadaKu sejengkal, maka Aku mendekat kepadanya sehasta, dan jikalau dia mendekat kepadaKu sehasta maka Aku mendekat kepadanya sedepa, jikalau hamba itu mendatangi Aku dengan berjalan, maka Aku mendatanginya dengan berlari anak." [HR Bukhari]

Allah berfirman,
"Aku berada di atas sangkaan hamba-hambaKu, dan aku bersama mereka apabila mereka mengingatiKu" [HR Muslim]

"Dan apabila hamba-hambaKu bertanya kepadamu (Muhammad) tentang Aku, maka sesungguhnya Aku dekat. Aku kabulkan permohonan orang yang berdoa apabila dia berdoa kepadaKu. Hendaklah mereka itu memenuhi perintahKu dan beriman kepadaKu, agar mereka memperoleh kebenaran" [al Baqarah, 2:186]

p/s: InsyaAllah, Let's do it! :)

No comments:

Post a Comment