Wednesday, February 17, 2010

TQ Allah for the support system.

Alhamdulillah..Alhamdulillah..Alhamdulillah...

Semalam merupakan hari yg sangat bermakna buatku..
Pulang dari sekolah, pelukan sisters sgt mengharukan diriku..
Lama sekali pelukan itu.. pelukan dari tiap mereka membuatku lebih kuat..
Walaupun pada masa yg sama lacrimal duct terus-menerus merembes rembesannya...
Pelukan berkenaan jauh lebih bermakna dari kata2..
Thanks Allah..

Malam itu,
Seorang sister dtg menjengukku,
Pelukannya sudah mencukupi..
Lacrimal duct merembes lagi...
Ya Allah.. segalanya merupakan nikmat dariMU... aku yakin inilah yg terbaik buatku..
Aku akan usaha dgn lebih gigih lagi insyaAllah!
Cume ada sedikit rasa bersalah terhadap Ansorullah..
Maafkan aku Ansorullah...

"'Jgn berhati lemah dlm mengejar musuhmu.Jika kamu menderita kesakitan ketahuilah bahawa mereka pun menderita kesakitan sebagai mana yg kamu rasakan sedangkan kamu MASIH boleh MENGHARAPKAN dari Allah apa yg tak dpt mereka harapkan.'(Ayat AQ)
pedulikan apa org fikir pasal diri kita, yg pasti kita yakin Allah nilai kita, n kita dah cuba yg terbaik semampunya kan? Kuatkan diri farah, usrati saya adalah kekuatan saya, kalau farah lemah..saya pun akan lemah..insyaAllah ni yg terbaik utk kita berdua..wslm." [text from sister A)..membacanya telah merangsang lacrimal ductku menjalankan tugasnya lagi dan lagi..

"Huhu..great thing to do!puaskan..br lege..ok,we'll have a chat about things nnt ek..byk2 doa n solat sunat, mntk Allah bg kekuatan:) " [text from sister B in the middle of her exam week]

"Allah pilih farah...maknanya Allah tahu farah mampu hadapinya... insyaAllah farah akan jadi seorang yg lebih kuat lepas ni..dgn ujian ni.." [kata sister C]

"Akk pun penah rasa apa yg awk rasa dlu.. xpe, bykkan borak n mengadu pada Allah...Allah yg paling tahu apa yg awk rasa.." [kata sister D]

"Bersyukurlah.." [reply pendek dari adikku]

"'Kakak dlu pun penah fail exam time undergrad dlu...lepas fail..kne resit, then fail lagi.. pastu resit lg...' 'Tp nape farah xpenah nampak XXX sedih?' 'Sbb kakak dah nangis puas2..dan apa yg kakak fikir lepas tu kakak nk wat lebih baik utk yg akan dtg..Kakak yakin farah boleh buat.. ' " [from my sis]

" Takpe... jgn sedih2..YYY dlu pun penah fail exam kereta...pastu amik exam lagi..fail lagi..tp dia tak nangis pun..farah jgn lupa rehat k .." [mama]

" Takyah nangis la...nangis watpo.. insyaAllah berjaya.." [baba]

Thanks to ALLAH for every single nikmat..

Sekadar berkongsi pengalaman :)

1 comment:

  1. Salam farah..sorry..didi tak reti nk pujuk farah...
    ntah le..maybe tak faham sgt system medic cane..
    but wut I can say, I believe in u sis! I know that u're strong enof to make it! I believe in u no matter how. U just will do better next time, that's my trust!

    sorry if i'm not the person that u can burst your feeling out...

    But..deep inside my heart, I awaz pray for all of us sis!

    And plz..do pray for me too...I'm weak without u guys...

    ReplyDelete